Lähetä kaverille

Sähköposti lähetetty!

Ryhmäliikunta Jyväskylä

Kehonhallinta

Ryhmätunti Fyysisyys Tekninen haasteellisuus

Venyttely

Kevyt Helppo Lue Sulje

Venyttelytuokiossa herätellään kehoa dynaamisin venytyksin ja huolletaan lihaksia keskimittaisilla, lempeillä staattisilla venytyksillä. Harjoitus soveltuu joko jonkin treenin päätteeksi tai omana kehonhuoltoharjoituksenaan.

Pilates

Keskiraskas Hieman haasteellinen Lue Sulje

Pilates on rauhallinen, mutta tehokas kehonhallintatunti, joka vahvistaa erityisesti vartalon syviä lihaksia. Tunnin harjoitteet tehdään oman hengityksen tahtiin.

Pilates parantaa ryhtiä, kehonhallintaa ja kehotietoisuutta, sekä vahvistaa vartalon syviä lihaksia. Pilateksen avulla kehität kehon voimaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta.

Pilates soveltuu kaikille - voit tulla tunnille esimerkiksi kuntouttamaan selkääsi tai vaikkapa hakemaan potkua ammattiurheiluun. Ohjaaja huomioi sinut tunnilla yksilöllisesti ja antaa haasteita oman etenemisesi mukaan.
Et tarvitse erillistä peruskurssia tullessasi tunnille. Ensikertalaiset ovat aina tervetulleita!

Pukeudu tunnille lämpimiin, joustaviin vaatteisiin. Harjoitus tehdään paljain jaloin tai sukat jalassa. Voit halutessasi ottaa mukaan myös juomapullon, sekä pienen pyyhkeen, jotta kasvoja on mukavampi lepuuttaa jumppapatjaa vasten.

Ryhtiä ja kehonhallintaa!

BODYBALANCE®

Keskiraskas Hieman haasteellinen Lue Sulje

BODYBALANCE® on joogaan, pilatekseen ja tai chiin pohjautuva ryhmäliikuntatunti, jonka liikkeitä rytmittää rauhallinen musiikki.

BODYBALANCE® vahvistaa vatsa- ja selkälihaksia, parantaa tasapainoa ja liikkuvuutta, vähentää lihaskireyksiä ja stressiä, parantaa ryhtiä, sekä jalkojen ja ylävartalon lihaskuntoa, parantaa keskittymiskykyä ja kykyä olla läsnä tässä hetkessä.

Kuten kaikissa Les Mills –konseptiin kuuluvissa ohjelmissa, myös BODYBALANCE®-tunneilla liikkeet ja musiikki vaihtuvat kolmen kuukauden välein.

Tarvitset tunnille mukavat vaatteet ja halutessasi pitkähihaisen paidan, jotta loppurentoutuksessa ei tule kylmä. Tunnilla ollaan paljain jaloin.

Ihana harjoitus niin keholle kuin mielelle!


Ilmajooga

Kevyt Helppo Lue Sulje

UnnataTM Aerial Yoga eli Ilmajooga yhdistää joogaharjoittelua ja ilma-akrobatiaa vertikaalikankaalla. Kankaan avulla voidaan tukea kehoa ja tehdä useita erilaisia liikkeitä turvallisesti ja rauhallisesti.

Ilmajoogassa kankaan kannattelemana tehtävä harjoite vapauttaa jännitystiloja, kehittää voimaa ja parantaa ryhtiä. Asentovirheet korjaantuvat, energisyys, keskittymiskyky ja hyvänolon tunne lisääntyvät. Erityisesti ylösalaisin tehtävät asennot vapauttavat tehokkaasti selän ja lonkkien kireyksiä. Tulet tietoisemmaksi kehosta ja hengityksestä.

Ilmajooga-tunnilla edetään rauhallisesti kankaan tukemana, jolloin tunti soveltuu myös aloittelijoille.

Tunnilla korut ja terävät yksityiskohdat vaatteissa on kielletty. Tule tunnille jalat pestyinä ja kasvot puhdistettuna meikistä ja laita päälle kainalot peittävä paita!

Äijäjooga

Kevyt Helppo Lue Sulje

Äijäjooga on miesten oma rauhallinen ja lempeä joogaharjoitus, joka koostuu joogan perusliikkeistä, eli asanoista.

Joogan monipuoliset liikkeet ja sarjat sekä vahvistavat että venyttävät ja huoltavat sekä rentouttavat koko kehoa. Myös tasapaino saa harjoitusta. Joogaharjoitus sekä energisoi että rauhoittaa kehoa ja tasapainottaa kiireistä mieltä.

Äijäjoogatunnit soveltuvat kaikentasoisille harrastajille.

Jooga

Kevyt Helppo Lue Sulje

Kuntomaailman jooga on rauhallinen ja lempeä harjoitus, joka koostuu joogan perusliikkeistä, eli asanoista.

Kuntomaailman joogatunneilla joogataan eri teemoin yhdistellen hengityksen tahtiin tehtäviä seisomasarjoja, sekä lempeitä lattiatasossa tehtäviä harjoituksia.

Joogan monipuoliset liikkeet ja sarjat sekä vahvistavat että venyttävät ja huoltavat sekä rentouttavat koko kehoa. Myös tasapaino saa harjoitusta. Joogaharjoitus sekä energisoi että rauhoittaa kehoa ja tasapainottaa kiireistä mieltä.

Kuntomaailman joogatunnit soveltuvat kaikentasoisille harrastajille.

Vahvista & venytä

Kevyt Helppo Lue Sulje

Huolla kehosi kokonaisvaltaisesti!

Vahvista & venytä -harjoituksessa vahvistetaan kehoa lempeästi sekä lisätään kehon liikkuvuutta sekä dynaamisilla että staattisilla venytyksillä.

Vahvista & venytä -harjoituksen avulla vahvistat selkärangan ja nivelten tukilihaksia, lisäät kehosi liikkuvuutta, helpotat lihaskireyksiä, poistat pehmytkudosten kuona-aineita, sekä parannat palautumista. Harjoitus edistää mm. selän ja niska-hartiaseudun hyvinvointia, sekä parantaa ryhtiä.

Harjoitus alkaa kevyellä liikeratoja avaavalla verryttelyllä ja dynaamisilla venytyksillä, joita seuraavat lempeästi kehoa vahvistavat liikkeet, sekä staattiset venytykset. Harjoitus voi sisältää myös pilatesrullalla tehtäviä kevyitä lihaksia pehmittäviä rullauksia.

Tunnilla hyödynnetään välineenä vaihtelevasti keppiä, pilatespalloa, pilatesrullaa, kuminauhaa, jättipalloa tai kevyitä painoja.

Vahvista & venytä –harjoitus ei sisällä koreografiaa, eikä hyppyjä. Harjoitus soveltuu kaikille: miehille, naisille, aloittelijoille, aktiivikuntoilijoille, senioreille, ja on erinomainen harjoitus toimistotyöntekijöille!

Tarvitset tunnille rennot sisäliikuntavaatteet (parhaiten soveltuvat pitkät, ihonmyötäiset trikoot), juomapullon ja pienen pyyhkeen. Harjoitus tehdään ilman kenkiä.

Yin Jooga

Erittäin kevyt Erittäin helppo Lue Sulje

Yin Jooga on kehoa ja mieltä rauhoittava harjoitus, jossa venytetään pitkäkestoisin venytyksin kehon syviä sidekudoksia ja ligamentteja. Rauhallinen Yin Jooga lisää tehokkaasti liikkuvuutta ja opettaa rentoutumaan kiireisen elämän keskellä.

Sivumme Facebookissa Sivumme Twitterissä