Lähetä kaverille

Sähköposti lähetetty!

Ajankohtaista kuntomaailmassa

Kokemukseni Pienryhmä Personal Trainingista!

Julkaistu: 13.01.2015

Miksi minä aloitin Pienryhmä -harjoittelun?

Erään personal training pienryhmään osallistuneen onnistumistarina

Miksi päätit ruveta harjoittelemaan pienryhmässä?

Innostuin, kuin sain sähköpostiini esitteen pienryhmästä. Esitteessä oli oikeastaan kaikki sellaiset asiat, jotka oli kuin juuri minulle tarkoitettu. Minun ei tule tehtyä jumppaa yksin kotona eikä kuntosalilla. Sen sijaan porukassa harjoittelu on mukavaa, ja ohjaaja on koko ajan mukana neuvomassa ja tsemppaamassa. Kaipasin myös painonhallintaa sekä ruokasuunnittelua. Lisäksi lapseni lähtivät syksyllä kotoa pois opiskelun ja armeijan takia, joten minulla oli aikaa ja pystyin keskittymään harjoitteluun. Keväällä tulossa oleva syntymäpäivä on sekin hyvä tavoitteen asettaja.

Millaisena olet kokenut harjoituskerrat?

Meillä on kiva porukka, johon on mukava tulla treenaamaan. Ensin tehtiin kuntotestit ja mittaukset, jotka osoittivat, että tekemistä riittää. Alussa tehtiin ilman mitään välineitä perusliikkeitä, kuten kyykkyjä, ja lihakset olivat aika arat ja kipeät. Sitten on jatkettu samoja liikkeitä painojen kanssa. Kiva on ollut huomata, kuinka oikeasti tuntuu, kun lavat menevät yhteen. Kunto on kohentunut ja harjoittelu koventunut, painoja on lisätty, ja voimaa on tullut lisää jalkoihin ja käsiin. Hengityskin kulkee paremmin. Mahtavasti on kaikki tsempannut. Eikä joka treenin jälkeen ole lihaksetkaan niin arat enää.

Mikä on ollut parasta?

Parasta on ollut jumppakaverit ja ohjaaja. Kaikki jaksaa kannustaa ylittämään itsensä.

Liikunta tulee tarpeeseen, sillä istun päivät toimistotyössä koneen ääressä. Ryhti on kohentunut, ja sen ansiosta en hengästy niin helposti. Pitkä ja pimeä alkusyksy ei masentanut, vaan olo on ollut pirteä, eikä ole väsyttänyt. Ruokarytmin olen saanut jaksotettua itselle sopivaksi.

Mihin tulokseen/saavutukseen olet erityisen tyytyväinen?

Olen kaiken kaikkiaan yllättynyt ja iloinen mittausten tuloksista. Ne ovat tulleet kuin huomaamatta. Hierojan kanssa olen sopinut pitemmästä käyntikertojen välistä.

Kenelle voisit oman kokemuksen perusteella suositella pienryhmäharjoittelua?

Pienryhmä sopii, jos tykkää harjoitella porukassa. Tulee helpommin lähdettyä treenaamaan. Pääsee painonhallinnan kanssa alkuun ja saa hyvät ruokarytmiohjeet. Lihaskunto kohenee ja saa hyviä neuvoja ohjaajalta. Harjoittelu ja tulokset on kuitenkin itseään varten.

Lopuksi vielä Pian ryhmän ohjaajan terveiset:

Pian suurin toiminnallinen muutos on ollut lapaluiden liikkuvuuden lisääntyminen. Alussa yläselkä oli aivan tukossa, mutta nyt lapaluut liikkuvat jo erinomaisesti.

3kk aikana Pialta putosi painoa 5,2kg ja rasvaa paloi 3,9 prosenttiyksikö verran. Lisäksi Pia paransi jokaista lihaskuntotestin tulostaan.

 

Haluaisitko sinäkin tuloksellista treeniä? Lue lisää kevään ryhmistämme täältä!

Sivumme Facebookissa Sivumme Twitterissä